چمن مصنوعی دیواری
نوشته شده توسط : شرکت پویاپرداز

 

استفاده از چمن مصنوعی تزئینی به جز سطوح افقی در سطوح عمودی نیز امکان پذیر است که دیوار سبز یا گرین وال نمامیده می شود. چمن مصنوعی دیواری ایده ای نو آورانه و خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با چمن مصنوعی دیواری آشنا شوید و و از مزایا، کاربرد، روش نصب، قیمت و خرید چمن مصنوعی دیواری مطلع شوید.

 

فضای سبز اهمیت و تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی و سلامت روح و روان دارد. از گذشته تاکنون فضای سبز اهمیت بسیار زیادی در فضای شهری داشته است و در موارد بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این موارد دیوارهای پر از گیاهان سبز و گل است که بر روی دیوار به صورت عمودی رشد می کنند. معماران و طراحان امروزی نیز با الهام گرفتن از این دیوارها و تلفیق با شیوه های مدرن و امروزی دیوارهای سبزی را با استفاده از چمن مصنوعی دیواری در نمای داخلی و یا خارجی ساختمان خلق کرده اند که این نوع دیوارها دیوار سبز و یا گرین وال نامیده می شود.
دیوار سبز

 

استفاده از چمن مصنوعی تک گرس جهت ایجاد دیوار سبز

چمن مصنوعی دارای کاربردهای بسیاری بوده و در فضاهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از هیجان انگیز ترین کاربرد های چمن مصنوعی استفاده به عنوان دیوار سبز و یا گرین وال است. اغلب افراد تصور دارند که چمن مصنوعی فقط در سطوح افقی قابل نصب و استفاده است، اما نصب چمن مصنوعی در سطوح عمودی نه تنها مرسوم بوده بلکه بسیار ایده خلاقانه ای به شمار می رود. برای داشتن یک دیوار سبز می توان هم از گیاهان مصنوعی و چمن مصنوعی استفاده کرد و هم گیاهان طبیعی. استفاده از گیاهان طبیعی در گرین وال هم با هزینه های بسیار زیادی روبرو بوده و هم اینکه آبیاری این گیاهان دشواری خاص خود را داشته و نیازمند سیستم آبیاری خاصی می باشند. به منظور طراحی دیوار سبز جهت ایجاد جلوه های زیبا و طبیعی بدون هزینه های اضافی و با ماندگاری بالا استفاده از چمن مصنوعی دیواری بسیار گزینه مناسبی می باشد.

کاربرد های چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری در نمای بیرونی انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، دیوارهای داخلی منزل، دیوارهای نمایشگاه، دیوار پیشخوان، تابلو فروشگاه ها، رستوران ها، تالارها، هتل ها، لابی ساختمان ها، فروشگاه ها، کافی شاپ ها، بيمارستانها و راهروهای بزرگ و طولانی و ... کاربرد دارد و سبب افزایش زیبایی دو چندان محیط می گردد.
چمن مصنوعی دیواری

 

مزایای چمن مصنوعی دیواری

  • افزایش زیبایی بصری محیط و ایجاد فضای شاداب و مطلوب
  • عایق صوت و حرارت
  • عدم نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه
  • ماندگاری طولانی
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • عدم نفوذ حشرات
  • عدم نیاز به آبیاری

نصب چمن مصنوعی دیواری

نصب چمن مصنوعی دیواری به کمک دو نوع چسب صورت می پذیرد. چسب اول چسب صنعتی و چسب دوم چسب پلی اورتان است که عایق رطوبت و
مقاوم به یخ زدگی می باشد.
اولین کاری که برای نصب چمن مصنوعی دیواری باید انجام گیرد برش کاری چمن است. با توجه به ابعاد دیوار مورد نظر چمن مصنوعی سایز بندی شده و برش کاری می شود. سپس سمت پشت چمن مصنوعی را توسط چسب صنعتی در مرکز با فاصله 30 سانتی متری از اطراف به چسب آغشته کرده و چمن مصنوعی مورد نظر را بر روی دیوار نصب می شود. در مرحله بعدی 30 سانتی متری اطراف چمن مصنوعی را به چسب نوع دوم که همان چسب پلی اورتان و عایق رطوبت می باشد را آغشته کرده و در محل مورد نظر نصب می کنیم تا اطراف چمن مصنوعی در برابر نفوذ آب عایق بندی شود.



:: برچسب‌ها: چمن مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: